Pytania i odpowiedzi
1. Jak założyć konto e-ZHP?
Aby założyć konto e-ZHP w naszej chorągwi należy uzupełnić formularz dostępny w serwisie ZHP HelpDesk. Konto, zgodnie z „Instrukcją harcerskiego Internetu, bezpieczeństwa danych i bezpiecznej pracy z systemami informatycznymi”, można założyć wyłącznie członkowi organizacji (typu imie.nazwisko@zhp.net.pl) oraz hufcowi (typu nazwahufca@zhp.pl), natomiast skrzynki pocztowe dla jednostek organizacyjnych należy zakładać jako skrzynki udostępnione lub grupy.
2. Gdzie można zalogować się do e-ZHP?
Do pakietu MS Office 365 można zalogować się wchodząc na poczta.zhp.pl.
3. Jak zalogować się pierwszy raz?
Pierwsze logowanie do konta różni się od kolejnych tym, że należy ustawić własne hasło oraz dodać przynajmniej jedną metodę uwierzytelniania dwuskładnikowego – domyślnie jest to Microsoft Authenticator ale można także wybrać inną aplikację uwierzytelniającą (np. Google Authenticator, który nie wymaga własnego logowania oraz działa bez potrzeby połączenia z siecią), inną skrzynkę pocztową, numer telefonu czy klucz sprzętowy. Zalecamy zdefiniowanie większej ilości metod tak, żeby nie wszystkie były zależne od jednego fizycznego urządzenia – żeby w przypadku awarii/skradzenia telefonu można było samodzielnie zalogować się, korzystając np. z SMSa z kodem (po przełożeniu lub uzyskaniu duplikatu karty SIM), maila weryfikacyjnego na inny adres czy klucza sprzętowego i nie być zmuszonym prosić o zresetowanie uwierzytelniania dwuskładnikowego.
4. Nie pamiętam hasła!
Hasło można odzyskać w zależności od danych jakie zostały podane przy pierwszym logowaniu, poprzez aplikację uwierzytelniającą, wiadomość e-mail wysłaną na alternatywny adres, wiadomość SMS wysłaną na podany numer telefonu lub połączenie telefoniczne na podany numer telefonu. Aby to zrobić należy skorzystać z opcji „Nie możesz uzyskać dostępu do konta?” na stronie poczta.zhp.pl, a następnie wykonywać polecenia aplikacji.
W razie problemów poproś swojego przełożonego o zalogowanie się i złożenie w Twoim imieniu wniosku w serwisie ZHP HelpDesk.
5. Nie mogę uwierzytelnić się uwierzytelnianiem dwuskładnikowym!
Po pierwsze przypomnij sobie, czy do konta przypisano więcej niż jedną metodę uwierzytelniania dwuskładnikowego i czy możesz użyć alternatywnej metody (zalecamy definiowanie przynajmniej dwóch metod niezależnych od tego samego fizycznego urządzenia) – np. SMSa na nr telefonu, alternatywnego adresu e-mail czy klucza sprzętowego.
W razie braku takiej możliwości poproś swojego przełożonego o zalogowanie się i złożenie w Twoim imieniu wniosku w serwisie ZHP HelpDesk.
6. Jak dodać skrzynkę udostępnioną?
Aby zalogować się do skrzynki udostępnionej możesz skorzystać z kilku sposobów.
⬤ Dodać jako folder udostępniony
Aby to zrobić musisz:
1. zalogować się na swoje konto osobiste mające dostęp do skrzynki udostępnionej.
2. w menu po lewej stronie, w widoku folderów kliknąć prawym przyciskiem na nagłówek „Foldery”, a następnie „Dodaj folder udostępniony”,
3. w okienku, które się pojawi, wpisać adres e-mail skrzynki, którą chcemy dodać do konta (powinna pojawić się w podpowiedziach), a następnie potwierdzić przyciskiem „Dodaj”,
4. skrzynka będzie dostępna w menu po lewej stronie.
⬤ Otworzyć inną skrzynkę pocztową
Aby to zrobić musisz:
1. kliknąć na awatar w prawym górnym rogu ekranu,
2. wybrać opcję „Otwórz inną skrzynkę pocztową”,
3. w okienku które się pojawi trzeba wpisać adres e-mail skrzynki którą chcesz otworzyć (powinna pojawić się w podpowiedziach), a następnie potwierdzić przyciskiem „Otwórz”.
⬤ Skorzystać z gotowego adresu
Aby to zrobić skorzystaj z poniższego linku (zamiast nazwaskrzynki@krakowska.zhp.pl wpisz adres swojej skrzynki udostępnionej):
outlook.office.com/mail/nazwaskrzynki@krakowska.zhp.pl
⬤ Dodać do aplikacji mobilnej
Aby to zrobić musisz:
1. w aplikacji Microsoft Outlook wybrać opcję „Dodaj udostępnioną skrzynkę pocztową”,
2. wybrać konto które ma dostęp do skrzynki udostępnionej (wybrać konto, przy użyciu którego chcesz się zalogować),
3. wprowadzić adres udostępnionej skrzynki pocztowej, a następnie potwierdzić przyciskiem „Kontynuuj”.